Terjun bangunan selepas kalah ‘betting’ Piala Dunia

 
GUANGDONG - CHINA. Seorang pelajar kolej dilaporkan melompat dari aras tujuh bangunan kampusnya selepas kerugian hampir $3,000 dalam pertaruhan Liga Piala Dunia Fifa 2014, lapor media pada hari ini.

Pelajar tahun kedua kolej tersebut yang hanya dikenali dengan Lin mengambil keputusan untuk terjun dari bangunan selepas menerima satu panggilan telefon yang memaksanya untuk menyerahkan wang taruhan secepat mungkin.

“Saya mendengar dia berkata ‘jangan paksa saya’, dan ‘ berikan saya masa dua hari lagi dan saya akan pulangkan semula duit itu’ menerusi telefon.

“Dia berbual menerusi panggilan tersebut dalam 10 minit, saya nampak dia mematikan panggilan dan berdiri, kemudian dia hilang begitu sahaja,” kata saksi tersebut kepada pemberita.

Lin kemudiannya dikejarkan ke sebuah hospital di Panyu, Guangdong namun doktor gagal menyelamatkannya.

Menurut seorang rakan sekelasnya, mangsa telah kehilangan kira-kira 20,000 yuan ($3,200) dalam beberapa pertaruhan Liga Piala Dunia 2014.

“Dia meminjam duit yang banyak dan faedah yang dikenakan terhadap pinjamannya semakin meningkat,” katanya.

Bagaimanapun, pihak media gagal mendapatkan nama pasukan Piala Dunia yang disokong mangsa.

Sumber: Sinar Harian

No comments:

Post a Comment