Lelaki tua batal perkosa gadis kerana alat sulit tak berfungsi

 Image: Google

Mengaku tak tahan kerana kematian isteri, Insani bin Amal ( 52 ) ,warga Jalan Veteran Lorong RI Nombor 853 , Kelurahan 9 Ilir , Kecamatan Ilir Timur II Palembang nekad memperkosa ST ( 18 ) , rakan sekerjanya di kilang roti .

Peristiwa ini berlaku di ruang tamu rumah ST di kawasan Jalan Dempo Palembang , Khamis ( 30 / 1 ) , sekitar pukul 21.00 WIB .

Duda dua anak ini diserahkan ke Polresta Palembang.

Pelaku mengaku terpaksa melakukan hal itu kerana tak tahan melihat ST . Apalagi , selama ini dia merasa kesepian sejak isterinya meninggal pada 1993.

" Saya khilaf pak , saya kesepian , apalagi dia ( mangsa ) selalu berpakaian seksi , saya tak tahan lihatnya , " ungkapnya saat diperiksa di Unit Perlindungan Perempuan dan Anak ( PPA ) Polresta Palembang , Jumaat ( 31 / 1 ) .

Pelaku mengaku tidak sempat menyetubuhi mangsa . Alat vitalnya tidak berfungsi .

" Benar pak , saya tidak jadi memperkosa kerana barang saya tidak naik , " kilahnya .

Saat itu Insani berpura - pura minta air minum . Kebetulan ST bersendirian kerana tiga rakannya sedang bekerja .

Sebaik pintu dibuka , Insani langsung menarik tangan ST dan mengancam akan membunuh mangsa jika tidak mahu melayaninya .

" Apabila dia ( Insani ) masuk bilik mandi , saya keluar dan pintu rumah saya kunci . Saya teriak , langsung penduduk datang dan menangkapnya , " ungkap ST , gadis asal Lampung ini .

Jika dibuktikan bersalah suspek boleh dipenjara maksimum 12 tahun

No comments:

Post a Comment