Gara-gara 350 kali pembedahan plastik, model ini tidak boleh senyum


Alicia Douvall , model asal Inggeris ini tidak pernah puas dengan penampilannya. Dia melakukan pelbagai operasi plastik bahkan menjalani lebih dari 350 kali tindakan untuk mendapatkan kecantikan sempurna.

Bukan kecantikan yang dia dapatkan , model yang mengaku mempunyai skandal dengan Simon Cowell dan anggota Simply Red, Mick Hucknall itu malah mendapat bencana. Terlalu banyak bahan-bahan yang masuk dalam tubuhnya membuat Alicia tidak boleh tersenyum.

Kini, Alicia merasa sedih dan menyesal kerana dia tidak boleh tersenyum dengan bayinya sejak kelahiran putrinya 16 bulan lalu. Padahal, saat yang paling berharga semua ibu di dunia adalah boleh menggendong sambil tersenyum ke arah sang bayi.

"Apa yang telah aku lakukan menghancurkan hatiku. Bayangkan ketika menggendong bayi perempuanmu untuk pertamakali dan tidak mampu untuk tersenyum. Aku merasa sangat egois. Sekarang impianku adalah suatu hari nanti Papaya (nama putri Alicia ) boleh melihat senyumanku untuk pertamakali ," ungkap wanita 34 tahun itu , seperti dilapor The Sun.

Alicia telah menghabiskan kos lebih daripada US $ 1.4 juta untuk melakukan pelbagai operasi plastik. Dia pernah melakukan pembedahan pembesaran payudara, facelift dan prosedur mengecilkan kaki .

Kini dia memperingatkan para wanita tentang bahaya operasi plastik. Kecanduannya akan prosedur operasi kecantikan itu merugikannya . Dia mengaku kerugiannya lebih daripada wang . Alicia tidak hanya boleh tersenyum pada bayinya , tapi wajahnya kini dipenuhi oleh bekas luka.

"Aku telah banyak melakukan penyusunan semula wajah yang dilakukan oleh doktor bedah terbaik, tapi sekarang ketika berkaca aku mempunyai banyak luka. Aku melihat fotoku sebelum operasi dan aku sedar aku tidak jelek, " ungkapnya.

wolipop


No comments:

Post a Comment