Nahas bas di Genting: 'Ayah! Saya dalam gaung' jerit seorang mangsa ketika hubungi ayahnya

SELAYANG - "Ayah, saya kemalangan. Sekarang ada dalam gaung,” jerit seorang mangsa, Nur Maizatul Syazana, 23, ketika menghubungi ayahnya.

Bapa mangsa, Ahmad Sharuddin Saidin, 53 (gambar), berkata, dia sedang bekerja ketika itu dan tidak menyedari anak kedua daripada tujuh beradik itu menghubunginya dua kali antara jam 3.30 dan 4 petang.

Menurutnya, dia kemudian menghubungi semula anaknya dan masa itulah anaknya memaklumkan bas dinaikinya jatuh ke dalam gaung.

“Saya hampir pitam mendengar tangisan anak yang dalam keadaan menahan sakit dan menyangka kecederaan yang dialami kritikal memandangkan kedalaman gaung tersebut.

“Bagaimanapun, saya bersyukur kerana kecederaannya tidak teruk selepas mendapatkan pengesahan daripada seorang yang membantu mengeluarkan mangsa,” katanya kepada Sinar Harian, semalam.

Menurutnya, sehingga jam 7 petang, dia masih tidak mengetahui lokasi sebenar anaknya.

“Kami sekeluarga berpecah menuju ke Selayang dan tempat kejadian untuk mengetahui lokasi sebenar Maizatul.

“Semakan di Hospital Selayang mendapati nama anak tiada di sini dan akan menuju ke Hospital Kuala Lumpur pula,” katanya.

Maizatul bersama rakannya pergi ke Genting Highlands Ahad lalu dan dipercayai sedang dalam perjalanan pulang.

Sinar Harian

4 comments:

  1. syukur..mmg risau gila2lah..kalau di tempat tu saya..

    ReplyDelete
  2. takotnya tragedi yang terjadi semalam. Gaung 200 meter

    ReplyDelete
  3. Itu yg dapat selamat Redz. Ramai yg maut dlm accident ini. Kesiankan.

    ReplyDelete