Tempat mandi terbakar, pengunjung terpaksa lari te!anjang


Sejumlah pelanggan yang sedang mandi sambil telanjang tidak punyai waktu untuk berpakaian ketika api tiba-tiba melanda sebuah tempat mandi di China timur. Orang-orang yang sedang mandi terpaksa melarikan diri dalam keadaan bogel di Leqing, Provinsi Zhejiang, ketika  api membakar bangunan tempat mandi itu.

Para pelanggan harus menutupi diri mereka dengan cara terbaik yang mereka boleh lakukan ketika  api membakar tempat itu. Kebakaran itu telah  mengorbankan seorang pelanggan dan mencederakan enam orang lainnya.

Api bermula di sebuah apartmen berhampiran, tetapi dengan cepat tersebar ke seluruh blok.

"Ketika saya berendam di tab mandi, saya telah tercium asap dan mendengar jeritan," kata salah seorang pelanggan seperti dilapor Mail Online, Khamis (21/3/2013). "Tidak ada masa untuk pakai pakaian saya. Saya hanya berlari demi menyelamatkan nyawa saya," tambahnya.

Seorang jurucakap bomba bandar itu itu menjelaskan, "Satu paip gas pecah di dapur apartmen yang kemudian meledak. Api tersebar dengan sangat cepat dan kami bernasib baik ramai orang yang selamat."  - Kompas


1 comment: