moh kita makan belalang

belalang berpotensi besar untuk dikomersialkan sebagai salah satu makanan eksotik di negara ini kerana kelazatannya.

Seorang peniaga bekalan makanan harian di Pasar Besar Pasir Puteh, Kelantan Bidah Abdullah, 59, berkata, belalang padi memiliki keistimewaan tersendiri dan menjadi antara pilihan wajib peniaga untuk diniagakan menjelang Ogos sehingga Oktober setiap tahun kerana permintaan yang tinggi.

Selain digoreng, belalang padi juga dikatakan lebih enak jika dimasak kerutuk dan dinikmati bersama nasi.

yummyyyyyy sedap tuuuuu

camane?? sanggup makan tak??....

seumur hidup aku baru sekali je aku makan belalang. itu pun tak habis sekor huhuhuuu


nampak sedap je kan belalang goreng nih ahaks


semua gambar dicilok dari lebai google


http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2011&dt=0922&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_11.htm

11 comments:

  1. aku tak boleh blah..biarlah aku kebulur huhuhuhhh

    ReplyDelete
  2. takpelah, kasi aku ikan bilis goreng dah la

    ReplyDelete
  3. teringin nk rs tp tekak ni xmo telan

    ReplyDelete
  4. masa kecik aku pnh dgr jgk belalang bleh di makan tapi aku nie nk pegang belalang pun takut, apatah lagi nk mkn, mmg tak kan masuk dlm perut kot...hahhaha


    wow, seekor pun tak habis kau mkn...hahhaa

    ReplyDelete
  5. lu pernah cubo mkn bro...eeerrrkkk....

    ReplyDelete
  6. memang xpernah cube...
    tah la...
    xlalu rase nye...

    ReplyDelete
  7. Masalahnya nak cari seekor belalang pun payah nak jumpa..

    ReplyDelete