Makhluk putih terbang di Seri Serdang

aku nampak makhluk tu sewaktu berada di rumah bersama housemate, Ijam. ketika itu kami dua orang je kat rumah. masa tu aku sedang berdiri di muka pintu manakala si Ijam sedang tengok tv. cerita apa ntah dia layan. taktaulah

tengah2 syok terpacak depan pintu tu tiba2 aku terdengar satu bunyi di atas bumbung rumah.

uuurrr uuuuurrrr

macam tu lah lebih kurang bunyinya.

"Ni, bunyi apa tu" tanya Ijam

laa..dengar jugak dia rupanya. biasanya klu dh syok layan tv dh tak peduli lagi dh keadaan sekeliling.

"ntah. tapi bunyi tu betul2 atas bumbung nih. kat tempat aku berdiri nih"


tiba2 makhluk yg berbunyi tadi terbang dan singgah kat atas pokok betul2 depan rumah aku


"Ijam..Jam..tu dia benda yg berbunyi tdi tu..dia terbang laa..atas pokok tu putih2"

"mana..mananya..." tanya Ijam sambil terus berdiri di belakang aku

aku lihat makhluk itu memusing-musingkan kepalanya ke kanan, ke kiri, ke bawah. isk

"Ni, ia gigit orang tak?"

"syyhh"

sedang terhendap-hendap tengok makhluk putih tu. budak rumah sebelah pon sampai di rumahnya dengan moto krissnya.

"baru balik kerja ke" tanya Ijam

budak tu tak jawab. hanya angguk sambil senyum. lalu terus masuk ke rumahnya.

"wah, dia senyum..kira oklah tu" kata aku

"hehe..eh Ni, mana merpati putih tdi. dh terbang kemana dah?"

"balik sarang dia kot. dh senja nih"

18 comments:

  1. Redz... apa bendanya tu? Eh... dik jangan main-main syaitan dan jin memang ada seperti yg dinyatakan Allah dlm al-quran.... Ingat dik jangan lalai dalam solat dan berdoa moga Allah lindungi Redz....

    ReplyDelete
  2. ciss merpati rupanya
    aku igt burung tekukur ke. hahahaha

    ReplyDelete
  3. waktu senja ke, aku ingat tgh mlm tadi....ha3

    burung rupanya, aku ingat ......... ke. ha3

    ReplyDelete
  4. tah...pe laaa...igt tgh mlm duk tepi tingkap :p

    ReplyDelete
  5. lain kali tangkap....goreng tepung sedap tu...:)

    ReplyDelete
  6. ingat hantu tadi....merpati putih rupa nye...haha

    ReplyDelete
  7. takuttt...
    dah la bace n3 ni dimalam hari...nak tido la...

    ReplyDelete
  8. merpati rupenye..
    ingt kan ape la tadi..
    dah la tyme senja2..huhuhu

    ReplyDelete
  9. Red, waaaa.. ada progress! teruskan update yer.. hehe

    ReplyDelete
  10. gila lah suspen gila au baca. hahaha

    ReplyDelete
  11. dah dpt agak ianya merpati.. :P

    actually..nak cite pasal merpati putih or si jinak2 merpati yg ada kt sebelah rumah tu..? hehehe... :P

    ReplyDelete
  12. mcm seram jer..
    merpati..hehe..
    die singgh kejap ler tu

    ReplyDelete
  13. ko ni boleh jadik penulis cerpen la...

    ReplyDelete
  14. nsib merpati tauu..mesti budak moto kris tue naik cemuihh kan..ade jiran yg sangat peramah..hehehe..sian diee..hehehe =p

    nsib ko kta merpati red..kalau bnda lain memang laa..ako bako bako gak..hehehe

    ReplyDelete
  15. kali ni Burung merpati, nanti datang sekali lagi ni hah siap awak.......nnti dia bawak awak terbang...kkhhhhh

    ReplyDelete
  16. Tangkap merpati tu kita bikin sate.. Hehehe..

    ReplyDelete