selsema

4,5 hri lepas kepala trasa pening..demam..punyala x besh..igt nk tido jer..tpi skrng nih selsema plak..macam2..berair hdung ish rimas betul.

masa dok borak2 ngan puteri baru2 nih die suruh aku cuba air rebusan halia. bleh hilangkan selsema & buang angin dlm badan katanya. tpi aku x sempat nk cuba sampailah mlm tdi bru aku buat apa yg disuruhnya.

amik seketul halia & rebus..bila dh suam2 skit minum x perlu tambah apa2 gula ke teh ke. ok je rasanya bukannya teruk pon..mlm ni ingat nk minum lgi..dri mkn ubat baik aku minum air halia jer.

bgi korng yg kena selsema..panas kepala..nak buang angin bleh lah cuba petua nih x rugi pon bukannya mahal menda alah tu.

ok

adios


p/s: thanks puteri atas petua nih..dh ok skit

10 comments:

  1. aku mamam ubat doc..

    masyaAllah!! pait gaban!! ciss!!

    ReplyDelete
  2. air halia mmg best...tambah susu n telur puyuh lg superb beb...

    ReplyDelete
  3. lu kne sound org disekeliling agar pkai musk. supaya mereka2 tidak terkejut jika didatangi bau2 kang kurang enak yg dtgnya dr lu.. ik ik ik...

    ReplyDelete
  4. nini:

    hahah tau xpe..lain kli try jus halia plak

    ReplyDelete
  5. ~0~:

    owh xpenah cuba lgi tu boh

    ReplyDelete
  6. bk:

    oit xde baunya jgn nk memandai huhuh

    ReplyDelete
  7. yuki:

    uish sky juice pon ade rasa gak huhuu

    ReplyDelete